مقالات

فرایند قالب‌گیری فشاری (Compression Molding)

فرایند قالب‌گیری فشاری

قالب‌گیری فشاری (Compression Molding)

فرایند قالب‌گیری فشاری (Compression Molding) یکی دیگر از روش‌های شکل‌دهی کامپوزیت‌ها است که به دو صورت پرس سرد (Cold Press) و پرس گرم (Hot Press) انجام می‌شود. در این روش از یک قالب دو کفه‌ای استفاده می‌شود و به این ترتیب هر دو سطح قطعه صاف خواهد بود. در این روش می‌توان مواد را به صورت پیش آغشته (Pre-Preg) یا به روش دستی روی هر کفه لایه‌گذاری نمود و سپس دو کفه را روی هم قرار داد و تحت فشار شکل‌دهی نمود. این روش ساخت برای قالب‌گیری قطعات با هندسه پیچیده و تقویت شده با الیاف شیشه‌ با استحکام بالا مناسب است.

 از مزایای فرایند قالب‌گیری فشاری می‌توان به امکان تولید انبوه، کیفیت سطح بالا در قطعات تولیدی، امکان ساخت قطعات پیچیده و بزرگ با استحکام بالا، دارا بودن دو سطح صیقلی در قطعات اشاره کرد.

معایب این روش شامل هزینه بر بودن ، زمان‌بر بودن و نیاز به مواد پیش آماده در قالب‌گیری (BMC ,SMC, …) می‌باشد.

فرایند قالب‌گیری فشاری
سلب مسئولیت

اطلاعات فوق ماهیت کلی دارند و صرفاً بر اساس تجربیات شرکت پلی کامپوزیت می‌باشند. توصیه‌های ارائه شده در اینجا ممکن است در همه شرایط کاربردی نباشند. بنابراین کاربر موظف است با توجه به محدودیت‌هایی که ممکن است در شرایط محیط کاری خود داشته باشد و بر اساس نتایجی که مد نظر دارد، اطلاعات فوق را مورد بررسی قرار دهد. پلی کامپوزیت هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارت‌های مستقیم یا ناشی از اجرای این توصیه‌ها و یا بکارگیری این اطلاعات را نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *